Bringing emotional intelligence to every leader in the world

Vi bidrar till en värld där emotionellt starka individer gör skillnad och ger förändring som består.

Kontakta ossVåra tjänster

STÄRK DIN MENTALA HÄLSA MED GUIDAD MEDITATION

8 av 10 känner hög stress på arbetsplatsen!
I &franklys employee engagement 2022 rapport, har det visat sig att många upplever hög stress på arbetsplatsen. En av tre upplever negativ stress. Det är när stressen blir långvarig som den blir farlig. Vi behöver återhämtning dagligen.

Stress kan uppstå i många olika situationer i livet. Så länge du tar dig tid till återhämtning och sömn, kan kroppen klara av att hantera stressiga perioder utan att ta skada. Skadligt blir det först när du under en längre tid befinner dig i stressande situationer, både verkliga och tänkta. Till exempel kan det leda till förhöjt blodtryck och till spända muskler som börjar göra ont. De olika hormoner som utsöndras i blodet, kan med tiden påverka hjärnan och ge minnes- och koncentrationssvårigheter.

  • Mindfulnessträning minskar stresshormoner och lugnar det autonoma nervsystemet.
  • Det ger bättre och snabbare återhämtning och skyddar mot utmattning.
  • Mindfulness gör oss mer medvetna och hjälper oss att fatta klokare beslut vad gäller vår hälsa och hur vi vill leva våra liv för att må bra.

Vi på Amazing Leaders värnar dig och din hållbarhet!
Att meditera är ett bra sätt att stressa av och få möjlighet att känna lugn och ro. När vi stressat av, släppt jobbiga tankar och känner oss lugna – har vi mycket lättare att återigen kunna hantera vardagen och bli lite klarare i tanken och få ökat fokus. Här erbjuder vi ett antal meditationer som är enkla att ta till sig.

Belöning: Ökad koncentrationsförmåga, ökad närvaro, klarare upplevelser. Du ser och hör mer. Själv kanske du inte tycker att du gör framsteg, men enligt forskningen ger bara några veckors träning resultat i en mer positiv inställning till livet, mindre ångest och mindre negativa känslor.

 

Introduktion 7 min

Mindfulness i vardagen 6 min

Räkna dina andetag 10 min

Stilla meditation 10 min

Uppmärksamhetsmeditation 15 min

Kroppsscanning en avslappningsövning 17 min

 

Om meditationerna
Nedan ser ni de olika meditationerna som har lite olika syften. De tre första meditationerna ger avslappning och återhämtning under dagen. Uppmärksamhetssmeditation är bra att göra inför en uppgift där du behöver mycket energi och fokus. Kroppsscanning är bra att göra liggande för att finna lugn och ro inför att du ska sova.

Ursula Nyquist är utbildad Mindfulness instruktör och har lett kurser sen 2006. Mindfulness är en ledstjärna för henne själv i livets alla skeenden. Hon arbetar även med personlig- och ledarskapsutveckling där skapandet av medveten närvaro är ett av fundamenten.

SKRIV UPP DIG TILL VÅRT NYHETSBREV!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev om du är intresserad av ledarskap, vill få erbjudanden och inbjudningar till våra event samt se vad som händer på Amazing Leaders.

Namn

E-post

Befattning

Företag

Meddelande