Tänk om du bättre skulle kunna engagera dig själv och andra genom att förstå hjärnan bättre?

David Rock tror att du kan, och David Rocks SCARF-modell är ett bra verktyg för att öka anställdas engagemang med hjälp utav hjärnvetenskap. SCARF står för “Status”, “Certainty”, “Autonomy”, “Relatedness”, och “Fairness”.

Läs mer om modellen och hur du kan använda den här.

Läs fler artiklar från Amazing Leaders

Chade-Meng Tan – sök inom dig själv

Hur lugnar du ditt sinne i jakten på ny tillfredsställelse och återställer det till ett naturligt tillstånd av lycka, fördjupad självmedvetenheten på ett sätt som främjar självförtroende, empati och medkänsla Facebook Instagram LinkedIn Youtube Vid...

Daniel Goleman – om fokus i ledarskapet

Det krävs tre typer av fokus från en ledare Facebook Instagram LinkedIn Youtube Daniel Goleman, författaren till "The Focused Leader", förklarar varför ledare behöver odla en triad av medvetenhet - ett inåtriktat fokus, ett fokus på andra och ett...

Om du har frågor och funderingar, hör av dig, så kontaktar vi dig!

4 + 13 =